Ligt onze zomervakantie vast! Net zoals vorig jaar helemaal zelf geboekt, met dank aan Booking.com, misschien niet altijd de goedkoopste optie, maar voorzeker wel de makkelijkste optie om snel een hoop hotels en locaties te vergelijken. Ik kijk al uit naar onze zonnige roadtrip in de Algarve!
Author: yab
Demervalleiwandeling
Vandaag had ik afgesproken met een vriendin uit oud-studiegenoot uit Tongeren om samen te gaan wandelen (hoe origineel!). Ik had me zelfs speciaal voor de gelegenheid een nieuwe wandelrugzak aangeschaft, aangezien mijn vriend zijn rugzak meegenomen had naar Genève.
Mijn vriendin kwam mij afhalen aan het station van Langdorp en van daar reden we samen naar het startpunt van de wandeling: de Heimolen, een originele Brabantse staakmolen, waarvan helaas de wieken tijdelijk verwijderd waren. Spijtig, want een molen zonder wieken is maar een zielig gezicht.
De wandeling van een kleine 14 kilometer was erg gevarieerd en bracht ons langs naaldbossen, loofbossen, landbouwwegels, holle wegen en de Demer, die de wandeling zijn naam gaf. Echt een prachtige wandeling die ik zeker nog eens met mijn vriend opnieuw wil doen in een ander jaargetijde.
Tijdens de wandeling hadden we uitgebreid de tijd om bij te praten en dat was nodig, want we hadden elkaar al een hele tijd niet meer gezien. We praatten over haar kinderen (OMG haar oudste begint in september te studeren aan de KU Leuven! Waar is dat kleine ventje met zijn schattige bolle wangen naartoe, dat aarzelend zijn eerste stapjes zette?), de vaccinatiecampagne en ‘t leven in het algemeen. Ik maakt me samen met haar zorgen over haar vriend die duidelijk richting burnout aan het snellen is, zonder dat aan zichzelf te willen toegeven.
En we eindigden de wandeling waar we hem begonnen waren: bij de Heimolen.
Na de wandeling reden we samen naar Leuven om iets te eten bij het Moorinneken. Bij het binnenrijden in Leuven, stopte mijn vriendin kort voor mijn appartement, zodat ik snel van schoenen kon wisselen. We parkeerden de wagen in het Ladeuzeplein en wandelden door de drukke Leuvense straten naar het terras van het Moorinneken, een ideale plek voor wie houdt van mensen kijken.
We bestelden de kreeftenbisque. Spijtig genoeg maakte mijn vriendin een onverhoedse beweging waardoor een gedeelte van de soep in haar schoot terecht kwam. Gelukkig snelde het personeel haar te hulp met handdoeken en servetten en kon mijn vriendin zich vervolgens fatsoeneren in het toilet. Ze had zo’n sneldrogende wandeloutfit aan, dus de schade viel erg mee. Ik zag alvast geen soepresten meer toen ze terug keerde van het toilet. We lieten dit kleine akkefietje alvast niet aan ons hart komen en bestelden nog een tweede gerechtje dat niet moest onderdoen voor het eerste gerechtje. De Sint-Jacobsvruchten met beuling waren fenomenaal!
Kreeftenbisque met kreeft, zeekraal, asperges, garnaal & wortelcréme:
Sint-Jacobsvruchten met een créme van broccoli, gebakken beuling en crumble van spek:
Na het diner namen we afscheid, want de weersvoorspellingen gaven zwaar onweer ‘s avonds en mijn vriendin zag het niet zitten om op dat moment nog in de wagen te zitten. Ik kon haar geen ongelijk geven en wandelde samen met haar naar de ondergrondse parking. We beloofden elkaar snel weer te zien, bij hopelijk iets zonniger weer!
Bloeiende bloemen bij de Parkabdij
Een gezellige zaterdagavond in Leuven
Onder het motto: we moeten profiteren van dat terrasjesweer, had ik zaterdagavond afgesproken met een kameraad en oud-studiegenoot om eindelijk mijn bon van Sud Sud Bistro te verzilveren die ik bijna een jaar geleden van mijn collega’s had gekregen en dreigde te vervallen. Om zeker plek te hebben op het terras spraken we af om 17.30u. En ja, we hadden geluk, we slaagden er zelfs in dat ene leuke tafeltje op de Drie Engelenberg te veroveren.
We hadden alle tijd van de wereld, dus startten we met wat gemarineerde olijven en gegrilde amandelnoten, vergezeld van ongelooflijk lekkere Holstein met hummus. Echt zo lekker dat we later op de avond nog een tweede portie bestelden. Ook een dikke aanrader: de garnaalkroketjes en de inktvisjes met (veel) look en peterselie. Mijn kameraad dronk een biertje bij de tapas, terwijl ik voor de natuurwijnen ging. Ik kreeg per ongeluk wel een glas rode wijn in plaats van een glas witte wijn, maar hey, die was ook lekker!
We sloten de avond af bij Surlie, kwestie van het thema van de natuurwijnen verder te zetten. Ik deel graag een fotootje met jullie van onze favoriete wijn van de avond, een Sassoscuro Emilia Rosso.
Op stap in Leuven met Mademoiselle Julie
Nu de coronamaatregelen eindelijk aan versoepeling toe zijn, maakten Mademoiselle Julie en ik van de gelegenheid gebruik om een vervolg te breien aan onze succesvolle date in De Hoorn, bijna een jaar geleden ondertussen.
Ik ging haar vrijdagavond rond een uur of zes afhalen aan het station van Leuven en we trokken de stad in voor een aperitiefje. Tot onze verbazing vonden we nog een onbezet tafeltje op het terras van Barvista op de zeer drukke Oude Markt, waar we genoten van twee zeer lekkere cocktails. Ik probeerde eerst de old fashioned en vervolgens de passion margarita. Dik in orde!
We zetten de avond verder op het terras van Zoff, keuvelend over onze nieuwe jobs (yep, allebei in volle coronacrisis van job veranderd, al is Julie nog wat straffer: die veranderde ook van werkgever), de coronacrisis en het bijhorende grotsyndroom (waar ik, toegegeven, niet echt last van heb). Het was voor mij de eerste keer dat ik een maaltijd at bij Zoff, dat in mijn hoofd meer een aperitiefbar is. En waw, wat een aangename verrassing. De tonno alla griglia was werkelijk uitstekend! En de wijnen smaakten ook naar meer. Vreemd dat ik hier nog niet eerder at.
We sloten de avond af met een wandeling door de Leuvense straten, genietend van de nog steeds aangename temperaturen. Julie slaagde erin, net als de vorige keer, just in time haar trein te halen. 😉
Ik kijk al uit naar onze volgende date!
Lunch bij Bar Leuv
Genoten van een goeie babbel met mijn collega op het gezellige terras van Bar Leuv, een ideale plek voor een vrijdagse lunch. Mijn collega zat de laatste tijd wat minder goed in haar vel op het werk, maar heeft nu de knoop doorgehakt: ze gaat een jaar ouderschapsverlof opnemen en halftijds werken. Je zag gewoon dat er een gewicht van haar schouders was gevallen door die beslissing te nemen. Soms moet je gewoon voor je eigen geluk kiezen. Werk is ook maar werk. (En ja, ik weet dat die uitspraak niet helemaal strookt met mijn werkdagen van meer dan tien uur, maar elk mens is anders, he)
Voor de eerste maal trouwens de wafel met spek en eieren geprobeerd. En amai, dat smaakte! Kom ik zeker nog eens voor terug.
Sushi at Goofball’s!
Altijd een plezier om op een mooie, warme avond in de tuin van Goofball en haar gezin te genieten van sushi en een goed glas champagne, gevolgd door een lekker glaasje wijn! Met sushi van Kintsugi, uiteraard!
En die Maine Coon blijft maar groeien!
Leestip voor jonge lezers:
En als uitsmijter: Wat is rood en heeft de pest aan iedereen?
Brussel!
Witte rook?
Ik durf het hier bijna niet meer neerschrijven, maar het ziet ernaar uit dat we eindelijk tot een akkoord gekomen zijn en dat ik mijn opvolger heel binnenkort kan bekend maken!
Fingers crossed dat er op het laatste moment niet weer een obstakel opduikt.
Eerste dosis moderna: check!
En ik kreeg er nog gratis en voor niks een mooi fietstochtje heen en terug naar de Brabanthal bij cadeau. Een goede besteding van mijn middagpauze, want anders had ik toch maar doorgewerkt. Echt onder de indruk van de efficiënte organisatie ter plekke, moet ik zeggen. Op dat kwartier wachten na de prik na, was het letterlijk binnen en buiten.
En nu aftellen naar mijn tweede dosis! Ik ruik de vrijheid!



















































