Ook dit jaar waren mijn vriend en ik weer erg last minute met onze plannen voor Oudjaar. Omdat we er allebei een ongelooflijk druk jaar op hebben zitten, gaven we er de voorkeur aan om het splinternieuwe jaar 2026 rustig in te zetten, gezellig onder ons tweetjes. Omdat we vorig jaar zo genoten hadden van het oudjaarsmenu bij Barba, gingen we dit jaar voor een heruitgave. En ik denk dat het menu dit jaar zelfs nog beter was dan dat van vorig jaar. Om duimen en vingers af te likken. En de aangepaste wijntjes vormden echt een ongelooflijke meerwaarde. Enige kleine opmerking: het serveren van de menu ging iets té vlotjes, waardoor er een klein beetje een leeg moment was tussen de laatste gang en het feestelijk toasten op het nieuwe jaar. Dat lege moment hebben we dan maar opgevuld door wat kennis te maken met de tafel naast ons en wederzijds foto’s te nemen.
Carpaccio van coquille – agrume – aardpeer:
Tataki van tonijndille – mandarijn – nori – avocado:
Consommé van fazant – gebakken foie gras – beukenzwam:
Sliptong – groene kruiden – kaviaar:
Hert – witloof – schorseneer – rood fruit:
Tarte Tatin:
Thee met zoetigheden:
Naar goede gewoonte maak ik geen voornemens voor het nieuwe jaar, al wens ik mezelf op professioneel vlak wel een rustiger jaar toe. Iets minder werken en iets meer tijd voor mezelf zou ik echt wel appreciëren in 2026.










