Afscheidsetentje bij Beaucoup Fish

Deze avond namen we afscheid van een freelancer die een paar jaar als projectmanager voor ons bedrijf gewerkt heeft. Het belangrijke project dat hij voor ons uitgerold heeft is afgerond, dus tijd voor hem om een andere uitdaging aan te gaan. Aangezien hij toch een aantal jaar voor ons gewerkt heeft, vonden we het niet meer dan gepast om hem te bedanken voor zijn inzet met een etentje bij Beaucoup Fish. Per slot van rekening zijn de mooie resultaten die we met dit project behaald hebben geheel en al aan hem te danken. Hij is echt van nul moeten beginnen en heeft in het begin heel wat weerstand moeten overwinnen.

Het eten bij Beaucoup Fish was zoals altijd heel lekker, maar de combinatie van de gefrituurde soft shell krab met een stevig stuk tonijn was toch iets te veel van het goede. Ik moest echt wringen om de laatste stukjes tonijn binnen te krijgen. Een dessert kon er daarna echt niet meer bij. Bij het diner dronken we een oude bekende: een fles Zilveroogje van d’Hellekapelle. Altijd fijn om van goede Belgische wijnen te kunnen genieten.

IMG_7223

IMG_7225

Soft-shell krab, curry, bloemkool:

IMG_7226

Gegrilde tonijn, sandefjordsaus, miso spitskool:

IMG_7229

Nadat wij ons afscheidcadeautje aan onze bijna oud-collega overhandigd hadden, verraste hij ons met mooie verpakte, zelfgebakken koekjes. Ik ben persoonlijk niet echt een koekjesliefhebber, maar deze zien er wel heel smakelijk uit. Ik ga ze alleszins met plezier op zijn gezondheid verorberen. En ik duim dat hij een fijne nieuwe opdracht tegemoet gaat! Al kunnen de collega’s nooit toffer zijn dan wij. 😉

IMG_7324

Walk for Street Kids in Herent

Gisteren fietste ik met een elektrische blue-bike naar sport- en ontmoetingscentrum De Warot in Herent om samen met Goofball de begeleide wandeling van 10,5 km te doen ter voordele van Mobile School. Aangezien de fietstocht naar Herent over redelijk heuvelachtig terrein ging, was ik blij dat ik een elektrische fiets geleend had, anders zou ik al moe geweest zijn voordat de wandeling effectief van start ging. 😉

Om kwart na twee startten we met de groep aan de wandeling. Gelukkig waren de weersvoorspellingen ons goed gezind en konden we genieten van een prachtig herfstzonnetje. Altijd fijn als je het droog kan houden tijdens een wandeling. We wandelden aan een stevig tempo door de natuur rondom Herent, waardoor we al iets voor vier uur terug in de Warot waren. Tijd voor de reünie met de echtgenoot en zonen van Goofball. En natuurlijk konden we niet anders dan onszelf te trakteren op een glaasje cava en een garnaalkroket om het succesvolle einde van onze wandeling te vieren.

IMG_7165

IMG_7167

IMG_7169

IMG_7170

IMG_7172

IMG_7174

IMG_7176

IMG_7179

IMG_7181

Om vijf uur vertrekken we opnieuw voor de avondwandeling van 5 km, een kleine, familievriendelijke lus waarbij iedereen een lichtgevende ballon aangereikt krijg. Goofball en haar gezin zijn versierd met vrolijke, kleurrijke lichtjes. Iets om in te investeren tegen volgend jaar. We worden uitgewuifd door een opzwepende percussiegroep en iedereen is duidelijk goedgemutst. De wandeling is erg sfeervol en we genieten van het blauwe uurtje en de avond die langzaam valt.

IMG_7182

IMG_7189

IMG_7193

IMG_7196

Na de wandeling neem ik afscheid van Goofball en haar gezin. Ik ben moe van een tumultueuze werkweek en ik moet nog een stevig eindje terug fietsen. Gelukkig wijst iemand mij erop dat de fietssnelweg langs het spoor een fijnere route terug naar Leuven is. Een goeie tip, want dit is idd veel aangenamer fietsen dan de route langs de steenweg die ik deze middag nam.

Scherven brengen geluk

Vandaag stond bijna volledig in het teken van de sollicitatiegesprekken voor het belangrijke project dat momenteel volop in opstart is en waarvan ik de eer heb de sponsor te zijn. Omdat ons recruteringsbeleid voorschrijft dat we eerst interne kandidaten de kans willen geven om binnen het bedrijf een nieuwe job te starten, zag ik veel intern talent de revue passeren. Heel erg fijn om bepaalde collega’s wat beter te leren kennen en zelfs al zal ik sommige collega’s moeten teleurstellen, het is sowieso knap dat ze hun ambities geuit hebben en de moeite genomen hebben tijd uit te trekken om zich voor te bereiden voor deze procedure.

Tussen de sollicitatiegesprekken door, ging ik rond de middag kort langs bij de potluck van één van de teams in mijn afdeling. Doordat er last minute een teamvergadering weg viel, was de opkomst minder groot dan gehoopt, maar dat hield ons niet tegen om er een gezellige middag van te maken. Mijn bijdrage aan de potluck bestond uit bananenbrood en chocolate chip cookies die ik ‘s ochtends gekocht had bij Madmum in het station van Leuven (wat een hele uitdaging bleek, want blijkbaar was hun kassasysteem niet voorzien op het verkopen van een gans bananenbrood). Natuurlijk waren het vooral de collega’s die zelf iets gekookt of gebakken hadden die (terecht) met de meeste lof gingen lopen. Ik genoot alvast van een lekkere quiche en heerlijke huisgemaakte worstenbroodjes. Meteen genoeg energie opgedaan om de gesprekken in de namiddag verder te zetten.

IMG_7114

IMG_7115

IMG_7116

IMG_7117

Ik sloot de dag af met drie korte vergaderingen van nog geen half uur. De laatste vergadering van de dag was om 16.30u met mijn stafmedewerker. We hadden afgesproken het kort te houden, want hij moest echt om 17u vertrekken om zijn trein te halen. En dan slaat Murphy toe natuurlijk: in de lifthal laat hij zijn glazen koffietas vallen, die in honderdduizend kleine stukjes uit mekaar spat. Ik zag de wanhoop in zijn ogen en bood meteen aan het gebroken glas in zijn plaats op te ruimen, wetende dat hij een belangrijke afspraak had. Hij nam ietwat gegeneerd afscheid, maar ik kreeg meteen al hulp van de directeur communicatie en een collega van IT. En zo kwamen we erachter dat er nergens in ons gebouw stoffer en blik te vinden is. Noodgedwongen moesten we de boel dus opruimen met een stuk karton. We raapten de grootste stukken op om die in de glasbak te gooien en veegden de kleine stukjes bij elkaar in een hoekje. We zetten er een kartonnen bordje voor om de collega’s te waarschuwen dat er gebroken glas lag en hoopten van harte dat de kuisploeg morgenvroeg haar werk zou doen.

Op zich vond ik dit nog wel een goeie afsluiter van de dag. Een echte demonstratie van team work!

What a day…

Een managementcomité opgesplitst in twee delen (waarvan het eerste deel begon om 9u), omdat ik om 10u bij een andere belangrijke vergadering aanwezig moest zijn, waarop ik mij moest haasten om samen met mijn collega’s van het management om 12u op ons dakterras te poseren voor de traditionele kerstkaart voor onze collega’s (spoiler alert: er kwamen slingers aan te pas) om daarna meteen in het tweede deel van onze vergadering te duiken. Een bliksemsnelle lunch later zat ik alweer in een andere lastige vergadering, waardoor ik de stuurgroep voor de uitrol van ons nieuwe dossierbeheersysteem moest missen. Een mens kan zich immers niet in twee splitsen. En natuurlijk liep die laatste vergadering uit en zat ik uiteindelijk pas om kwart voor zeven ‘s avonds op de trein terug naar Leuven.

IMG_7111

Waar blijft die kerstvakantie?

Toelichting aan het personeel

Deze voormiddag spoorde ik voor de verandering nog eens naar Antwerpen voor het vervolg van de toelichting die we op 6 oktober gaven. Ik was best zenuwachtig, want ik herinner me maar al te goed de verslagen reactie van het personeel nadat ze de nieuwe toekomstplannen vernamen. Ik zette me dan ook schrap voor bijzondere pittige reacties, maar die bleven tot mijn opluchting uit. De discussie verliep erg respectvol en het personeel stelde zeer relevantie vragen.

Lang kon ik niet blijven plakken na de toelichting, want ik moest om 13u alweer in Brussel zijn om samen met de grote baas een andere lastige vergadering voor te bereiden. Gelukkig duurde de verplaatsing met de blue-bike naar het station niet lang. Ik blijf een grote fan van de blue-bike om je na een treinrit te verplaatsen door de stad. Kan geen enkel openbaar vervoersmiddel tegenop.

In het station aangekomen bleek echter dat ik net mijn trein gemist had. Geen nood, ik begaf me naar de Starbucks, alwaar ik een yoghurt en een fruitsapje kocht om de inwendige mens te versterken, maar eigenlijk was de hoofdreden van mijn bezoek het opladen van mijn ongeveer platte laptop. Helaas, helaas… Was mijn laptop te plat, werkten de stopcontacten van de Starbucks niet goed genoeg? Ik slaagde er gewoonweg niet meer in de laptop opnieuw opgestart te krijgen. Ook niet toen ik wat later op een trein met stopcontacten zat. Grote frustratie, want ik had erop gerekend om het verslag van de toelichting van deze ochtend in de Starbucks en op de trein te kunnen maken.

Gelukkig slaagde ik er op ons kantoor in Brussel wel in mijn laptop opnieuw op te laden. Bij deze dus meteen een externe batterij besteld waaraan ik mijn laptop kan opladen. Dit zal mij geen tweede keer meer overkomen!

Lunch bij Notoir

Deze zondagochtend spoorden mijn vriend en ik naar Hasselt voor een afspraak met mijn vader om zijn verjaardag te vieren. 75 is een memorabele leeftijd en dat wilde ik niet zomaar laten passeren. Ondanks onze ietwat moeilijke verstandhouding de laatste jaren, vind ik het belangrijk om toch te blijven investeren in onze relatie.

We spraken af bij restaurant Notoir, waar we de enige gasten bleken te zijn. Jammer, want je zou toch verwachten dat een restaurant op dit niveau meer gasten moet kunnen aantrekken op een zondagmiddag. Wij lieten het alvast niet aan onze harten komen, want zo konden we genieten van privébediening. Uiteraard startten we de maaltijd met een glaasje crémant de Bourgogne om te klinken op de jarige. Vervolgens bestelden we het viergangenmenu, dat bestond uit kleine verfijnde gerechtjes. De perfecte hoeveelheid om niet met een overladen maag naar huis te gaan.

De ober had opgepikt dat we een jarige in ons midden hadden en zorgde voor een brandend kaarsje op het dessert van mijn vader. Een kleine attentie die ik bijzonder apprecieerde. Notoir is een fijne plek met lekker eten en bijzonder vriendelijke bediening, laat ons hopen dat de klanten volgen…

Croquetas de jamón ibérico:

IMG_7009

Gefrituurde artisjok:

IMG_7010

IMG_7011

Miso, kabeljauw & bloemkool:

IMG_7013

Varkenslapje met spek:

IMG_7015

Dame notoir:

IMG_7016

IMG_7027

Iets zoets voor bij de koffie of thee:

IMG_7029

LOV is in the air

Noch mijn vriend, noch ikzelf hadden gisterenavond nog veel goesting om buiten te komen na onze uitstap naar Drogenbos. Maar ik voelde mij als trotse Leuvenaar min of meer verplicht om naar het LOV Leuven feestje te gaan om te vieren dat Leuven in 2030 de titel van Europese Culturele Hoofdstad mag dragen. Gelukkig bevindt het Depot zich op enkele stappen van onze woonst.

IMG_6998

IMG_7001

Het feestje zelf vond ik eerder aan de tamme kant, maar net toen mijn vriend en ik op het punt stonden er stilletjes van onderuit te muizen, werd ik aangesproken door een paar oude bekenden. De babbel die daarop volgde was werk gerelateerd. Niet dat ik daar veel zin in had na een zware werkweek en inwendig vloekte ik dat we geen paar minuten eerder vertrokken waren, maar ik deed mijn best om mijn gesprekspartners een bevredigend antwoord te geven op hun vragen.

Uiteindelijk bleven we niet langer plakken dan nodig, want slechte schuimwijn uit plastic bekers, vrolijk word ik daar niet van.