Afscheid van Chauvigny – 12 augustus 2024

Om 7.15u gaat de wekker. We wrijven we de slaap uit onze ogen en begeven ons naar de ontbijtruimte. En kijk eens aan wat we voor de deur van onze kamer aantreffen: een zak met propere handdoeken. Een beetje laat, maar allez, het is het gebaar dat telt.

Een beetje met lange tanden eten we van het zielige ontbijt met croissant, appelmoes en confituur. Dit ontbijt ga ik beslist niet missen! De koffers zijn snel gemaakt en we vertrekken mooi op tijd. De terugrit verloopt verrassend vlot. Vooral het eerste gedeelte langs mooie, groene wegen.

IMG_4923

IMG_4925

IMG_4926

Het is even zoeken om een geschikte plek te vinden om te lunchen. Na twee eerdere mislukte pogingen door foutieve informatie op googlemaps komen we terecht bij la Caleche, een restaurant dat bij een manège hoort. Via een groot raam in het restaurant hebben we zicht op de manege en zien we ruiters oefenen met hun paarden. De uitbaters van la Caleche zijn supervriendelijk en het is gezellig zitten binnen in de van airco voorziene ruimte. Het eten is simpel, maar lekker. 25 euro voor een voorgerecht en dessert, da’s waar voor je geld.

IMG_4931

IMG_4932

IMG_4934

IMG_4936

IMG_4938

Na de lunch zetten we onze rit verder. In Parijs rijden we een stuk langs de Seine en zien we de Olympische stadia met daarop reclame voor de Olympische Spelen. Hebben we toch het gevoel een stukje van dit evenement meegepikt te hebben. En we zien zelfs de Eiffeltoren in de verte! Het is druk verkeer rond Parijs, maar veel minder erg dan tijdens onze terugrit. Hier en daar verloopt het verkeer wat trager, maar we belanden nooit in een echte file.

IMG_4942

IMG_4956

IMG_4960

IMG_4968

IMG_4970

We lassen nog één stop in bij een aire om naar het toilet te gaan en een ijsje te eten. Het laatste gedeelte van de rit komen we toch nog wat file tegen. Gelukkig wijst Waze ons de weg en slagen we er zo in via omwegen de meeste files te ontwijken.

Rond 18.30u zijn we terug in Leuven waar we onze auto uitladen. Een ware volksverhuis na drie weken roadtrip door Frankrijk en Spanje.

Na het uitladen moeten we nog naar Mechelen rijden om de cambio terug te brengen. Vanaf de cambio parkeerplaats is het zo’n twintig minuten stappen naar het station van Mechelen. Geen straf op een zonnige avond. En kijk eens aan, de bouwwerken aan het station zijn er merkbaar op vooruit gegaan.

IMG_4976

Om 19.48u nemen we de trein terug naar Leuven. We genieten van een rustige rit naar Leuven in een aangename aircotrein.

En daarmee zit deze vakantie er officieel op.

Lunch bij Beaucoup Fish

Al maanden sudderden er plannen om af te spreken met een oud-collega die nog regelmatig ons professionele pad kruist. Tot ik hem recent opnieuw tegen het lijf liep en ik meteen besloot de koe bij de horens te grijpen. Ik prikte een datum voor een lunch met vier in de agenda’s van alle betrokkenen en reserveerde een tafeltje bij Beaucoup Fish. Het resultaat was een bijzonder aangename lunch waarvoor ik graag tussen de digitale vergaderingen door (zes in totaal) over en weer naar Brussel spoorde.

En ja, het was naar goede gewoonte weer erg lekker!

IMG_6045

IMG_6046

IMG_6048

Verjaardagsdiner bij Barba!

De perfecte manier om mijn verjaardagsweekend in te zetten!

Champagne als aperitief:

IMG_5965

Appetizers:

IMG_5968

Tonijn • Tataki • Tijgermelk • Paksoi • Wortel:

IMG_5971

Gevulde paddenstoel • orzo • Tartufatta:

IMG_5973

Ree • Spruit • Kastanje • Spek:

IMG_5974

Lijnbaars • Girolles • Gepocheerd ei • Courgette:

IMG_5979

Lekker wijntje:

IMG_5980

Bebakken Sint-Jacobsnoot • Schorseneer • Spinazie • Aardappel:

IMG_5981

Patrijs • Pompoen • Pastinaak • Vin jaune:

IMG_5989

Kazen van Elsen:

IMG_5992

A pleasant evening was had by all!

Intervisie in Plantentuin Meise

Vandaag carpoolde ik met een aantal collega’s uit het Leuvense naar de plantentuin in Meise voor een intervisie met het management en het lager kader rond het thema samenhorigheid en samenwerking. Aangezien ik komend weekend verjaar, had ik pralines van mijn favoriete chocolatier Bittersweet mee om mijn collega’s te trakteren. Bleek echter dat de plantentuin in Meise ook pralines voorzien had voor ons gezelschap. Pralines die zelfs bijna even lekker waren als die van Bittersweet! Geen erg, er is bij mijn weten nog nooit iemand gestorven aan een overdosis chocolade. 😉

IMG_5939

De voormiddag was bijzonder productief en er werden concrete afspraken gemaakt rond hoe we de teams en afdelingen in de toekomst beter kunnen laten samenwerken. Na een lekkere broodjeslunch strekten we de benen in de mooie plantentuin van Meise. Voor mij de allereerste keer dat dit deze majestueuze plek bezocht. We bezochten één van de serres, bewonderden ijverige bijtjes en staken met een vlot een watertje over. Heel even leek het alsof we de rest van de wandeling in de regen zouden moeten verder zetten, maar op een paar dikke druppels na, hielden we het droog.

IMG_5940

IMG_5941

IMG_5945

IMG_5949

IMG_5953

IMG_5954

IMG_5958

IMG_5959

Omdat iedereen veel werk had (en ook omdat we de files voor wilden zijn), hielden we het bij een redelijk bescheiden wandeling en keerden we tijdig terug naar Leuven. Om mijn werktijd te optimaliseren, haalde ik tijdens de terugrit al mijn computer boven. Ik ben deze avond immersl verplicht op tijd te stoppen met werken, want mijn vriend heeft voor mijn verjaardag gereserveerd bij één van onze favoriete Leuvense restaurants: Barba!

Rik Wouters & Nel: muze en manager

Deze avond spoorde ik samen met een collega naar Mechelen voor de opening van de tentoonstelling ‘Rik Wouters & Nel: muze en manager‘ in het Hof van Busleyden. De tentoonstelling zelf was eerder bescheiden van omvang, maar op de receptie maakte ik kennis met een paar interessante mensen. Altijd fan van toffe gesprekken! Laat maakte ik het niet, want het zijn al vermoeiende weken geweest op het werk. Maar blij dat ik het schilderij ‘De rode gordijnen’ uitgebreid heb kunnen bewonderen.

IMG_5914

IMG_5915

IMG_5916

IMG_5918

IMG_5919

IMG_5920

IMG_5921

IMG_5924

IMG_5930

Chauvigny – 11 augustus 2024

Hoe mooi de streek hier ook is, het abominabele ontbijt is echt wel een domper op ons verblijf hier…

Onze allerlaatste volledige vakantiedag staat volledig in het teken van de verkenning van het charmante Chauvigny. Vandaar voorspellen ze temperaturen tot 36 graden. Stevig warm. Gelukkig koelt het hier ‘s nachts redelijk goed af en blijft het dankzij de luiken voor onze ramen en de ventilator redelijk koel in onze kamer.

We wandelen opnieuw de heuvel op naar het oude stadsgedeelte en nemen wat foto’s tot de indrukwekkende kasteelruïne Château des Evêques opent om 10.30u. We zijn één van de eerste bezoekers en kopen meteen een ticket voor de roofvogelshow “Les Géants du Ciel” van 11u. Het publiek zit gelukkig in de schaduw waardoor de warmte mee valt, maar door het tegenlicht is het een hele uitdaging om goeie foto’s te maken. Dat wordt snoeien bij de nabewerking… De show is absoluut spectaculair en echt de moeite. Denk dat ik nog nooit zoveel verschillende vogels in één show gezien heb. Speciale vermelding voor de kookaburra, die mijn favoriete vogel van de dag is.

IMG_4781

IMG_4782

IMG_5094

IMG_5099

IMG_5110

IMG_5116 Continue reading

Kunst op kantoor

Deze namiddag had ik de eer en het genoegen om namens onze grote baas de kunstenaars te bedanken die ons prachtige kantoorgebouw met unieke kunstwerken aangekleed hebben. Na de speeches en de dankwoorden was het tijd voor een glaasje en wat hapjes, terwijl we wachtten tot onze groep vertrok voor de rondleiding langs de werken verspreid in het gebouw.

IMG_5879

Graag deel ik een paar foto’s van mijn favoriete werken:

Het prachtige tapijt van Sammy Baloji:

IMG_5881

IMG_5885

Private Architecture (R.M.) van Valérie Mannaerts brengt een hommage aan de verdwijnende Brusselse tailleurszaken:

IMG_5890

Versunkene Gärten van Tatjana Gerhard:

IMG_5892

PUH-POH-WEE van Ana Torfs, vijftien unieke bronzen afgietsels van zelfgekweekte oesterzwammen, verstopt in alle hoeken en kanten van het gebouw:

IMG_5894

Na de rondleiding keerde ik terug naar de receptieruimte voor bubbels en fijne babbels met mijn collega’s en oude bekenden die ik al enkele jaren niet meer gezien had. Uiteraard sloten mijn collega’s en ik de boel af. It’s a hard job, but somebody has to do it…