Kerstavond bij mijn broer en zijn vriendin

Op kerstavond mogen wij volgens ons arbeidsreglement om 15u stoppen met werken. Ruimschoots op tijd om de trein van 16.13u naar Schulen te halen voor het kerstdiner bij mijn broer en zijn vriendin in het mooie Limburg. Helaas: om wille van ‘operationele redenen’ tussen Leuven en Aarschot werd onze trein afgeschaft. De operationele redenen waren van die aard dat er op de site van de NMBS stond dat de storing van onbepaalde duur was. We wilden niet het risico lopen om het kerstdiner bij mijn broer en zijn vriendin te missen, dus veranderden we onze reisplannen en spoorden we van Leuven naar Alken, waar mijn broer ons kwam ophalen. De vertraging bleef daardoor beperkt tot in totaal (reistijd naar Alken inbegrepen) een drie kwartier. Al bij al viel het voor ons nog mee dus, maar ongetwijfeld waren er andere mensen wiens plannen hierdoor wel in duigen vielen.

Maar goed, we lieten de NMBS-perikelen niet aan ons hart komen en klonken met een flesje heerlijke champagne op een (hopelijk) fijne avond. Aangezien de gerechten afkomstig waren van Alter, waren we er alvast zeker van dat ons een culinair hoogstaande avond te wachten stond. En mijn broer had voor de gelegenheid enkele uitstekende wijntjes uit zijn wijnkelder getoverd om te serveren bij al dat lekkers. Aangezien mijn broer een even goede smaak heeft als ik, zaten ook de wijnen van uitstekende kwaliteit. 😉

IMG_7563

IMG_7564

Zalm “label rouge’, koolrabi & pomelo:

IMG_7567

Oestertjes:

IMG_7569

Kreeft “salad’, pompoen, ras el hanout & mandarijn:

IMG_7572

Wilde zeebaars, aardpeer, gerookte paling & gezouten citroen:

IMG_7573

IMG_7588

Parelhoen “Aradoa”, champignon, knolselder & truffel:

IMG_7590

IMG_7591

IMG_7593

IMG_7594

Peer, vanille, hangop & verveine:

IMG_7595

Een fantastische avond, die we afsloten met een Uber rit terug naar Leuven, omdat de treinperikelen nog altijd niet achter de rug waren en we geen risico’s wilden nemen omdat we de dag nadien voor een paar dagen naar Lille vertrokken.