Ik schreef er al eens eerder over, over die rottige Danone-automaat in het CLT die weigert centen te aanvaarden en als het je dan eens lukt om het ding een paar muntstukken te laten inslikken, is het niet in staat wisselgeld terug te geven, want aja, de kleinere muntsoorten weigert het ding steevast te aanvaarden, waardoor je genoodzaakt bent iets anders te nemen waar je helemaal geen zin in hebt of toch maar af te druipen zonder gezond tussendoortje. Het is godgeklaagd!
Omdat ik kleine ergernissen graag uit mijn leven help om mij te kunnen concentreren op de grote ergernissen (prioriteiten en zo), dacht ik enkele weken geleden: ik grijp de koe bij de horens en bel naar het nummer vermeld op de automaat. Uiteraard kwam ik bij een antwoordapparaat terecht. Een mens kan van Danone niet verwachten dat ze om acht uur ‘s avonds nog een telefoonpermanentie voorzien. Dus ik spreek een berichtje in waarin ik het probleem van de automaat schets en vriendelijk vraag of dit probleem kan verholpen worden. Een week later functioneert het ding nog altijd even slecht, dus ik bel opnieuw. Leg vriendelijk uit dat ik uitkijk naar een min of meer gezonde hap tijdens de pauze en dat mij dit ontzegt wordt door een apparaat dat geen muntstukken aanvaardt.
Een tweetal weken later is het ding nog altijd even non-functioneel als voorheen. Ik neem opnieuw mijn iphone ter hand om een nieuwe klaagzang op het antwoordapparaat achter te laten. Ik krijg hetzelfde bandje als voorheen te horen, maar kijk, ditmaal is er iets veranderd. De boodschap is uitgebreid met één zinnetje: “Gelieve dit nummer niet te bellen als er problemen zijn met een Danone-automaat of als het toestel leeg is.”
En op slag besefte ik dat mijn actie de wereld een klein beetje veranderd had, zij het niet in de zin die ik verwacht had.
Eén ding is zeker, het kan Danone geen bal schelen dat hun automaten niet werken. En Danone is ook niet aanwezig op sociale media, want ondanks mijn wekelijkse gezaag op twitter, is er nog geen Danone-vrachtwagen voor mijn appartement gestopt om het één en ander goed te maken met een gulle schenking van puddinkjes, yoghurtjes en kaasjes. Awoert Danone, awoert!
We hadden op school vroeger zo’n automaat, nooit problemen mee gehad, maar ja die dingen verslijten hé 😉 Ik zou zelf mijn potje yoghurt beginnen meenemen als ik jou was.
haha fantastisch dat gij de moeite doet om dat nummer te bellen. Ik zou eens vloeken en wegwandelen en de weken erna gewoon al niet meer proberen.
Goh, als dat nummer op de automaat hangt (ivm maintenance?) vind ik dat je nog eens mag terugbellen. “Dit is wel degelijk het nummer vermeld op uw toestellen om te bellen bij problemen. Indien dit fout is, gelieve de fout te corrigeren ….en intussen ook het toestel te laten repareren”.
Maar misschien is het CLT wel zelf verantwoordelijk om dat ding te bevoorraden? en leverancier te contacteren indien het niet werkt?
Bij het telnr stond niet of het bedoeld was voor maintenance, maar waarvoor zou het anders dienen? Toch niet voor eventueel geïnteresseerden die zelf zo’n automaat in hun huis willen?
Ik dacht de bevoorrading van dat soort automaten uitbesteed wordt aan tussenbedrijven, waarschijnlijk via een soort overeenkomst met Danone. Eigenlijk geen idee hoe dat juist in zijn werk gaat. Het CLT trekt zich alleszins niks aan van die automaten.
Haha, hilarisch, en typisch jou
Maar ik zou volhouden hoor, die nummer staat niet voor niets op die automaat. Moesten ze hem er maar niet opzeggen hè! Kan je niet eens bellen tijdens de kantooruren?
En anders: er is toch een danonefabriek in de buurt van Leuven als ik het mij goed herinner. Spandoeken gaan ophangen hè 😉 (of nog beter: die kapotte automaat op hun stoep zetten)