Sommige dagen…

Gaat gewoon alles naar wens. En vandaag was zo’n dag.

Vanavond ben ik speciaal vroeger gestopt met werken om nog voor sluitingstijd in de Acco te zijn. Ik was er namelijk in geslaagd mij twee identieke bronnenboeken aan te schaffen ipv één bronnenboek en één handboek. (Don’t ask, die twee boeken leken nu eenmaal als twee druppels water op mekaar en ik heb last van een chronisch slaapgebrek.) Ik had mijn twee bronnenboeken gekocht bij de cursusdienst en die nemen geen boeken terug. Bovendien was ik het kassaticketje ergens kwijt geraakt.

Maar goed, wie niet waagt niet wint. Ik dus naar de Acco om te proberen dat bronnenboek om te ruilen. Voor een boek van 35 euro, kan je al eens wat moeite doen, nietwaar? Dus ik naar de infobalie van de Acco. Ik had geluk, de infobalie werd bemand door een manspersoon en meteen zag ik mijn kansen op succes stijgen.

Met mijn beste ik-ben-toch-zo-zielig-blik heel de kwestie uitgelegd. De vriendelijke meneer aan de infobalie wees mij erop dat het normaal niet de policy van de Acco is om boeken zonder kassaticket te ruilen, maar allez vooruit, voor één keer. En moest hij dan ineens het handboek voor mij bestellen, want dat was momenteel uitverkocht. Resultaat: een glunderende yab en een bon van 35 euro van de Acco, waar ik binnenkort mijn handboek mee kan betalen. :-)

Na deze succesvolle transactie ben ik nog even op het secretariaat van het CLT binnengesprongen om mijn opleidingscheques binnen te doen. Twee dagen voor de deadline. Ik ben een vurige aanhanger van het just-in-time-principe. 😉 Twee minuutjes werk en het was geregeld. En binnen twee weken zou het geld op mijn rekening staan.

Anyway, de service van de Acco rocks! Als’t goed is, mag het ook gezegd worden.

About yab

Yet another blogger. Wie meer wil weten, moet gewoon mijn blog lezen.

6 Responses

  1. Goya

    Wacht maar tot je probeert je Acco aandeel terug in te ruilen.
    Je krijgt een papiertje mee met de mededeling dat het bedrag -20% in de zomer van het jaar erop overgeschreven zal worden.
    Helemaal uit het oog verloren en nooit wat van gezien.

  2. lord cms

    ei gij! en dan zegegn dat ik geen chance g ahbben om dat spaans boekje in te wisselen zonder kasticket! lol
    ondertussen ehb ik zefls al een boekje gekocht met die tegoed bon en ik kreeg nog terug!

  3. Bar

    De service van Acco rockt allesbehalve! Hun kasse-service welteverstaan… Wipte er gisteren binnen voor 2 Stabilo-stiftjes, maar toen ik de rij aan de kassa zag, ben ik weer moedeloos naar buiten gesloft. Tot he-le-maal achteraan stond het volk! Een tweede kassa open doen zat er blijkbaar niet in… En dat is daar wel vaker zo. Schone, nieuwe winkel, dat wel, maar een schoon, nieuw kassasysteem laat nog op zich wachten, helaas.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>