Beetje een teleurstelling, het voorlaatste boek van Peter Hinssen. Ik kocht dit boek na een bijzonder interessante boekpresentatie van hem in OPEK Leuven. Helaas was de presentatie beter dan het boek. Peter Hinssen haalt zeker enkele interessante concepten aan en ik denk dat er veel waarde in zijn theorie over netwerken schuilt, maar voor mij miste dit boek diepgang. Een paar mooie figuurtjes volstaan niet om oppervlakkigheid te camoufleren. Vlot geschreven dat wel, maar nergens reikt Peter Hinssen handvaten aan voor hoe een klassiek bedrijf zich kan vervellen tot een netwerkstructuur. Oja, voorbeelden genoeg, maar door gewoon te poneren dat bedrijven zich moeten omvormen tot netwerk, gebeurt het nog niet.
Voor in het rijtje: interessant idee, slecht uitgewerkt. Jammer.
‘k vond ook niet dat dit boek super vlot leesde in tegenstelling to the New Normal. Teveel info over rekenkundigen enz, die mijn petje te boven gingen. Dat er in zo’n boeken niet concreet genoege to do’s staan voor bedrijven om mee aan de slag te gaan, geldt wel voor het gros van dit type boeken. De concrete zaken moet je sparen voor consultancy opdrachten eh. …ah ja, dat zet je niet zomaar in je boek 😉
‘k heb nu Customers the Day after Tomorrow klaarliggen van Steven Van Belleghem. ‘k ben benieuwd.
@Goofball: Dat heeft mij niet zozeer gestoord, die delen van het boek vond ik het boeiendste. Maar daarvoor had ik dit boek niet hoeven lezen.